background
zasady oceniania prac pisemnych - skala procentowa *** oferta zajęć pozalekcyjnych *** kalendarz roku szkolnego 2018/2019 *** godziny pracy biblioteki szkolnej *** zgoda rodzica/opiekuna na wyjazd dziecka

Informatycy na Politechnice Opolskiej

informatycy

Tak, to my. Grupa informatyków z klas 1-3 na „Polibudzie”. 19 kwietnia pojechaliśmy na zajęcia warsztatowe, gdzie mieliśmy okazję popracować na dobrym sprzęcie i robić ciekawe rzeczy związane z naszymi zainteresowaniami. Było nie tylko pouczająco, ale i fajnie. Prowadzącymi byli studenci związani ze studiami informatycznymi, którzy zachowywali się jak prawdziwi wykładowcy. Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i każda grupa pracowała nad innym zagadnieniem. Takie doświadczenie przyda się każdemu, a przy okazji mogliśmy zobaczyć świetny kampus. Dopisała i pogoda i humory. Kto wie, może to tu będziemy studiować w przyszłości? Mamy nadzieję, że częściej będziemy odwiedzać tę uczelnię. Może już wkrótce.

Kilka zdjęć z wyjazdu

Informatycy

Śląski Olimp

Śląski Olimp od setek lat fascynował ludzi swoją niezwykłością. Jako że szczyt wznosi się znacząco ponad otaczającą go równiną, stał się ośrodkiem starożytnego pogańskiego kultu solarnego, z którego to do dzisiaj mamy pozostałości w postaci posągów kultowych. Muzeum u podnóża góry w miasteczku Sobótka ciekawie opowiada o dawnych wierzeniach, kultach oraz o przyrodzie Masywu Ślęży. Góra jest także świetnym miejscem do uprawiania turystyki górskiej, dlatego też można ją śmiało polecić zarówno poszukiwaczom śladów przeszłości, jak i miłośnikom aktywnego wypoczynku. Idealnie nadaje się też to miejsce na jednodniową wycieczkę szkolną. Polecamy!

la

Modernizacja szkolnej pracowni komputerowej

IMG 20180326 120129         W ramach dodatkowych zajęć z sieci komputerowych uczniowie klasy III technikum informatycznego  pod opieką nauczyciela dokonali modernizacji sieci lokalnej w pracowni komputerowej PK1. Dotychczas pracownia informatyczna była wyposażona jedynie w bezprzewodowy dostęp do sieci. Aby spełnić wymogi Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej i ubiegać się o dopuszczenie pracowni do przeprowadzania w niej egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie technik informatyk należało między innymi wyposażyć ją w sieć przewodową.
           Uczniowie w ramach przeprowadzonych prac samodzielnie ułożyli okablowanie w korytkach, zamontowali gniazdka sieciowe, przygotowali panel krosowy oraz skonfigurowali przełącznik i ruter. Praca wymagała dużo zaangażowania i poświęcenia sporej ilości wolnego czasu. Wszelkie prace uczniowie wykonywali po zajęciach lekcyjnych. Realizując zadanie wykorzystano urządzenia i materiały pochodzące z dawnego budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Zawadzkiem. Inwestycja nie wymagała więc dodatkowych nakładów finansowych.
           Praca uczniów powinna zaowocować już wkrótce, gdyż już w czerwcu i lipcu przystąpią do egzaminu z kwalifikacji obejmującej właśnie umiejętności związane z konfigurowaniem i zarządzaniem sieciami komputerowymi. Mieli więc okazjeę sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w praktyce.
           Dziękując za wszelką pomoc i zaangażowanie życzymy sukcesu w czasie kolejnych egzaminów z kwalifikacji.

Zamieszczamy również kilka zdjęć z realizacji zadania.

Maciej Skrabania

Śląski Wawel

Śląski Wawel to oczywiście zamek bardzo podobny do Krakowskiego Wawelu, z bogatą historią i ciekawym muzeum. Znajduje się dość blisko Opola, a jadąc do Wrocławia można tam się zatrzymać i ciekawie spędzić czas. Tu zobaczymy najstarszy pomnik przyjaciela człowieka – psa, dowiemy się też wiele o śląskiej linii dynastii Piastowskiej,  zobaczymy gdzie w dawnym grodzie mieszkał kat i usłyszymy o ważnej bitwie pod Małujowicami.  W soboty wstęp do zamku jest bezpłatny, polecamy jednak zwiedzanie z przewodnikiem, który wszystko ciekawie objaśni.  Zwiedziliśmy praktycznie każdy jego zakątek, który był dostępny.  Nasza pani przewodnik opowiedziała nam historię tego wspaniałego miejsca. Całe zwiedzanie zamku zajęło nam ok. 2 godzin, ale muszę stwierdzić, że było warto. Następnym przystankiem był Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego. Przed budynkiem znajdują się dwie rzeźby: św. Judy Tadeusza oraz św. Jana Nepomucena.  Mieliśmy możliwość także wejść do środka, żeby zobaczyć cały wystrój. Wnętrze Kościoła upiększone jest polichromią, składającą się ze 115 scen przedstawionych na ikonach o różnej treści.

Czy już wiecie w którym mieście byliśmy? (dla ułatwienia zdjęcia poniżej)

zamekzamek pies

Śląski Express - „Wiem więcej – mogę więcej”

wycieczka projekt„Śląski Express” to wycieczka, na którą pojechaliśmy w ramach projektu „Wiem więcej – mogę więcej”. Przygotowania były długie, ale warto było.

Tak jak nazwa zapowiada odwiedzaliśmy miejsca na Śląsku, ze Śląskiem w nazwie i  Śląska dotyczące, ale równocześnie  kojarzone w turystyce z atrakcjami i miejscami znajdującymi się poza Śląskiem, a nawet poza Polską.

Na początek  zapoznaliśmy się z informacjami o pochodzeniu nazwy „Śląsk” i  okazało się to bardzo ciekawe, tym bardziej, że również tajemnicze.

Następnie trasa naszej wycieczki biegła przez: Śląski Wawel, Śląski Olimp, Śląską Pizę, „Praski” most,  Polskie  Carcassonne,  „Końskie” schody i  Śląski Rzym.

Było ciekawie i czasami wybuchowo.  Były zamki,  podziemia, duchy, dyby,  „Szlak Czarownic” i  Frankenstein. To wszystko na Dolnym Śląsku i Śląsku Opolskim, a więc niedaleko od domu.

Na zakończenie obiadem uraczyła nas restauracja, w której kuchenne rewolucje przeprowadziła Magda Gessler.

Ciekawi jesteśmy, czy domyślicie się, gdzie byliśmy. Relacje z poszczególnych etapów naszej dwudniowej  wycieczki umieszczać będziemy również na facebooku.

Pozdrawiamy

Szkolne Biuro Podróży „Mieszko Travel”

Strona korzysta z plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację dla stosowanych tu narzędzi.